Субота, 23.09.2017, 06:42
Вітаю Вас Гість | RSS

Зарічанський навчально-виховний комплекс

Каталог файлів

Головна » Файли » Виховні години

Виховна година
11.04.2014, 20:30

Тема: Цивільний захист.  Дії під час надзвичайних ситуацій.

Мета.  Поглибити знання учнів щодо надзвичайних ситуацій, їх типів, причин                          

             виникнення. Ознайомити з правилами поводження під час          

             надзвичайних ситуацій та способами захисту від надзвичайних

             ситуацій. Розвивати логічне мислення, образну уяву. Виховувати    

             дисциплінованість, відповідальність за свої дії, організованість.
Обладнання: таблиці «Надзвичайні ситуації»; ілюстрації з теми ЦЗ; засоби захисту людини (протигаз, ватно-марлева пов’язка, респіратор); аптечка, малюнки з теми «Цивільний захист».


                                                 Хід уроку
І. Організація класу.
ІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.
  1. Бесіда.
         - Що таке  цивільний захист?

Цивільний захист (ЦЗ) – державна система органів управління, сил і засобів, що     створюється     для      організації і забезпечення захисту населення від наслідків надзвичайних ситуацій техногенного, екологічного, природного та військового характеру.
           Сьогодні ми з вами узагальнимо наші знання про існуючі надзвичайні ситуації; згадаємо правила користування індивідуальними засобами захисту.
          - Які ви знаєте індивідуальні засоби захисту? (Протигази, ватно-марлеві пов’язки, респіратори, захисні костюми).

         -  (Лунає сирена).  Що  означає  цей сигнал?
(Для звернення уваги населення в екстрених випадках (надзвичайних ситуаціях) для передачі інформації включаються сирени, а також інші сигнальні засоби (гудки фабрик, заводів, кораблів), які тривають 5 хвилин. Цей сигнал означає: «Увага всім!»
           - Що таке надзвичайна ситуація?
(Це порушення нормальних умов життєдіяльності людей, що призводить до людських або матеріальних збитків).
            - Які надзвичайні ситуації ви знаєте?
(Стихійні лиха, катастрофи, епідемії, пожежі, аварії, озброєний напад, війна).
            - Що таке стихійне лихо?
(Це катастрофічні процеси і явища природи, що носять надзвичайний характер, призводять до порушення нормальної діяльності людини, загибелі; пошкодженню та знищенню матеріальних цінностей).
            - Які стихійні лиха ви знаєте?
(Землетрус, пожежа, підтоплення, ураган, зсуви, сніжні заноси, селеві потоки, обвали, засуха).
            - Які причини стихійного лиха? (Дії сил природи або бездумна діяльність людей (наприклад: виробничі аварії).

            - Які завдання  ЦЗ  в  України?
(Запобігання виникненню надзвичайних ситуацій; оповіщення населення про загрозу і виникнення надзвичайної ситуації; захист населення; організація і проведення рятувальних робіт в районах лиха; організація життєзабезпечення населення під час надзвичайних ситуацій; навчання населення діям в надзвичайних ситуаціях).
            - Як дізнатися, яка надзвичайна ситуація сталася?
(Після отримання звукового сигналу необхідно увімкнути телевізор або радіоприймач і уважно прослухати інформацію про обстановку, що сталася, та вказівки штабу ЦЗ).
Висновок:  прослухавши інформацію штабу ЦЗ треба діяти без паніки у строгому порядку до рекомендацій штабу.


ІІІ. Вивчення нової теми.
                   Прес-конференція.

                   Рекомендації штабу ЦЗ (випереджувальні завдання).
Учень 1. Дії при землетрусі.
              Якщо землетрус застав вас у будинку, найкраще протягом 15-20 секунд вибігти на відкриту місцевість. Не можна стояти поблизу будівель, високих стін; не користуйтесь ліфтом. Якщо неможливо вибігти на вулицю сховайтесь під стіл, в шафу або відчиніть двері і станьте у дверний отвір. Обличчя закрийте руками, щоб не поранитися склом. Тримайтесь подалі від вікон та скляних перегородок.
               Якщо підземні поштовхи застали вас на вулиці – відійдіть далі від будівлі, ліній електропередач. Не торкайтесь обірваного дроту – він може бути під напругою. В автобусі не треба зчиняти паніку, бити вікна, рватися до дверей. Водій зупинить автобус і відкриє двері.

Учень 2. Дії при повенях.
              Якщо вода застала вас у полі, лісі, треба вийти на підвищені місця або вилізти на дерево. Можна використати всі предмети, які зможуть триматися на воді (дошки, уламки дерев). Якщо ви знаходитеся у домі, треба перенести необхідне майно на вищі поверхи або в ті місця, які не затоплюються водою. Обов’язково вимкнути газ. електрику, взяти документи, теплі речі, їжу.

Учень 3. Дії при пожежі.
           Палаючий будинок залишають накрившись з головою мокрою ковдрою або верхнім одягом. В задимлених приміщеннях треба рухатися поповзом або пригнувшись. Якщо пожежа застала вас в степу або в лісі, кордон вогню слід переходити проти вітру, прикривши обличчя та голову одягом.

Правила пожежної безпеки.
                                            Забороняється:
- розводити багаття в лісах, заростях очерету, поблизу хлібних полів;
- не можна палити сірники та кидати їх, не загасивши в полі, лісі.
Правила поведінки вдома.
              Обережно користуватися вогнем, нагрівальним, електричним, газовим приладдям, не забувати вимикати після користування.

Учень 4. Сильнодіючі отруйні речовини (СДОР).
              СДОР – хімічні з’єднання, які пагубно впливають на здоров’я людей, тварин і навіть рослин. На виробництві дуже часто застосовують хімічні речовини. Якщо неправильно їх використовувати можна отруїтися. З’являється тошнота, блювота, слабкість, головний біль, неприємні відчуття в очах та гортані. Треба промити водою очі, ніс, ротову порожнину. Вийти на свіже повітря та звернутися по допомогу до лікаря.

ІV. Закріплення знань.

            1. Чи знаєте ви?
           -  Як дізнатися, що сталася якась надзвичайна ситуація? (Звучить звуковий сигнал, який триває 5 хвилин «Увага всім!»).
           - Як цей сигнал може звучати в школі? (Довгий дзвоник).
           - Як дізнатися, яка надзвичайна ситуація сталася? (Увімкнути телевізор або радіоприймач).

           - Які засоби гасіння пожежі ви знаєте?
 (вогнегасники, відра з водою, пісок, земля,сховища).
            -Які засоби захисту ви знаєте

(протигази, респіратори, ватно-марлева пов’язка, захисні костюми)

2. Практична робота.
          * Гра-конкурс  «Хто швидше?» (Учні надівають ватно-марлеві пов’язки, протигази).

         *Надання  першої допомоги  потерпілому при переломі гомілки.

           *Відпрацювання дій у разі отримання сигналу про виникнення пожежі.
 V. Підсумок виховного      

              заходу.
      - Тестові завдання.
   1) Як ти дізнаєшся про те, що сталася надзвичайна ситуація?
         

      а) по книзі;

      б) по телевізору;

      в) почувши сирену;

      г) з газети.
  2) У випадку надзвичайної ситуації ти будеш діяти згідно:
 

а) поради друзів;

 б) вказівкам штабу ЦЗ;     в) нікого не буду слухати.
      3)  У разі землетрусу ти:
а) будеш дивитися у вікно;  б) вийдеш на відкриту місцевість;
в) зайдеш у ліфт і спустишся вниз.
      4) У випадку пожежі ти:

  а) залишиш приміщення; б) сховаєшся у шафі.
      5)  Які засоби захисту тобі відомі?
а) гарний одяг;   б) протигаз;    в) солодощі;   г) ватно-марлева пов’язка.
       6) Що необхідно взяти з собою у випадку надзвичайної ситуації?
а) іграшки;  б) документи;   в) одяг;   г) цукерки і печиво.

 

 

Категорія: Виховні години | Додав: Mila
Переглядів: 1077 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2017
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz